Refakat Politikası ve Refakatçi Kuralları
10 Ekim 2024

                                          
                                                                                                            HASTANE REFAKAT POLİTİKASI VE REFAKAT KURALLARI

1. AMAÇ: Manisa Şehir Hastanesi’nde refakat politikası ve kurallarını tanımlamaktır.

2. KAPSAM: Manisa Şehir Hastanesi refakatçilerini kapsar.

3. SORUMLULAR: Hastane Yönetimi, Tüm çalışanlar ve hasta refakatçileri

 4. FAALİYET AKIŞI:

4.1.REFAKAT POLİTİKASI VE KURALLARI

Hastaneler insanlar için en önemli devlet kurumlarından biridir ve insanlara hizmet için vardır. Hastanemizde hizmet akışını engellemeyecek şekilde, hastanemizin imkanlarının elverdiği ve hastanın sağlık durumunun gerektirdiği ölçüde, uygun zaman ve yöntem dahilinde, belirli kurallar konularak, yatarak hizmet alan hastalarımızın tıbbi bakım ve psikososyal ihtiyaçlarının karşılanmasına yönelik hasta yakınlarının destek ve katılımı sağlanarak, kurumsal imajı arttırmak ve kaliteli sağlık hizmeti sunmak.

KİMLER REFAKATÇİ OLMAMALIDIR?

  • 18 yaş altı çocuklar,
  • Ateş, öksürük, balgam çıkarma gibi şikâyeti olanlar,
  • Enfeksiyona hastalığı veya enfeksiyona yatkınlığı olanlar,
  • Bakıma ihtiyacı olan kişiler
  • Herhangi bir kronik hastalığı olanlar refakatçi olmaması gerekir.

HASTANE REFAKAT  KURALLARI

  • Hastane binası içerisinde Sigara içilmez.
  • Hastane binası içinde yüksek sesle konuşulmaz.
  • Hastane malına zarar verilmez.
  • Hasta odası ve tuvaletler temiz olarak kullanılır
  • Gereksiz elektrik ve su kullanımından kaçınılır.
  • Refakatçiler vizite saatlerinde hasta odalarını boşaltmalıdır.
  • Refakatçiler doktor ve hemşire direktifleri dışında hastaya herhangi bir uygulama yapmamalıdır.
  • Hastane kuralları konusunda görevlilere yardımcı olunmalıdır.
  • Refakatçi için HBYS üzerinden refakat tanımlanır ve refakatçi sayısı özel durumlar dışında bir kişiyle sınırlıdır.
  • Refakatçi için hasta kabulü sırasında refakatçi kaydı yapılır.
  •  Sadece bir refakatçi hastasının ismini belirterek yemek hizmetinden faydalanabilir.

     

    Yemek saatlerimiz

    • Kahvaltı: 06.30-07.30
    • Kuşluk: 09.00-09.45
    • Öğle: 12.00-13.00
    • İkindi: 15.00-15.45
    • Akşam: 17.00-18.00
    • Gece: 21.00-21.45 şeklindedir.

  • Refakatçi değişiminde mutlaka servis hemşiresine bilgi verilmesi gerekmektedir.
  • İlgili hekim ya da hemşire istemi dışında, hastayı hastane dışına çıkarmamalı veya yatağını değiştirmemelidir.
  • Yatış sırasında değerli eşyalar hasta tarafından, refakatçisine teslim edilmesi gerekmektedir. Refakatçisi olmayan hastalar, hasta eşyaları teslim formuyla eşyalarını servis hemşirelerine teslim eder.
  • Refakatçi, hastanın sağlığı açısından herhangi bir sorun olduğu zaman öncelikle servis hemşirelerine bilgi vermelidir. Servis hemşirelerinin bilgisi dışında herhangi bir müdahalede bulunmamalıdır.
  • Refakatçiler el hijyeni kurallarına uymalıdır.
  • Refakatçiler hastane dışından yiyecek ve içecek getirmemeli, hekim ya da hemşireye danışmadan hastaya hiçbir yiyecek içecek vermemelidir.
  • Topraklı çiçekler, enfeksiyon taşıma riskleri nedeniyle hasta odalarına kabul edilmemektedir.
  • Refakat süresinin bitimi ya da hastanın taburcu olması durumunda servis hemşiresi HBYS üzerinden refakat kaydını sonlandırmalıdır.
  • Refakatçi ve ziyaretçilerinin kendileri ile ilgili ateş, tansiyon ölçümü, ilaç istemi vb. talepleri kliniğimizde karşılanmamaktadır. Acil durumlarda Acil servisimize başvurabilir, diğer şikâyetleriniz için polikliniklerimizden randevu alabilirsiniz.
  • Hastane işleyiş ve düzeni ile ilgili her türlü soru, hasta/hastalığı hakkında öğrenmek istenilen her türlü bilgi için hekim ve hemşirelere başvurulabilmektedir.
  • Hizmetlerimizle ilgili görüş, öneri, teşekkür ve şikâyetler hastanenin Hasta Hakları Birimine yapılabilmektedir. Aynı zamanda hastanenin web sitesinin iletişim bölümünden hasta görüş ve öneri bölümü kullanarak yapabilirler.
  • Refakatçiye refakat kartlarını göstermek suretiyle ayrı bir ücret ödemeksizin kahvaltı, öğle ve akşam yemekleri verilir
  • Refakatçi kartı, giriş çıkışlarda güvenlik görevlileri tarafından kontrol edilir
  • Kadın servisinde erkek refakatçi kalamaz.
  • ·-Refakatçiler adlarına düzenlenmiş refakat kimlik kartlarını sürekli takılı tutmak mecburiyetindedirler.
  • Refakatçiler hastanede tütün ve alkollü madde kullanamazlar.
  • Refakatçiler hastaya yiyecek-içecek getirmemeli, hekim ya da hemşireye danışmadan hastaya hiçbir yiyecek içecek vermemelidir.
  • Refakatçilerin; sık sık refakatçi değişikliğine gitmemeleri, değişikliğin zorunlu olması halinde durumu klinik sorumlu hemşiresine bildirmeleri gerekmektedir.
  • Refakatçinin, hastasına huzurlu bir ortam sağlayabilmek için, hasta odası ve servis koridorlarında yüksek sesle konuşmaması, gürültü yapmaması gerekmektedir. Ayrıca hastanın kaldığı odada bulunan televizyonların başkalarını rahatsız etmeyecek şekilde kullanılması, doktor vizite saatlerinde kapatılması gerekmektedir.
  • Hastanenin hepimizin ortak malı olduğunu unutmayıp, hastanemizdeki her türlü donanımı korumak için lütfen gayret gösteriniz.
  • Hastanın düşmesini önlemek için yatak korkuluklarının kalkık pozisyonda olmasına özen gösteriniz.
  • Çocuk hastalar için küçük oyuncaklar getirmeyiniz. Yere düşen oyuncakları temizlemeden çocuklarınıza vermeyiniz
  • Odalarda elektrikli ev aletleri (çay, kahve makinesi ) kullanmayınız.
  • Acil durumlarda; acil çıkış levhalarını takip ederek yangın çıkış merdivenlerini kullanınız.


    ÖZELLİKLİ HASTA GRUPLARININ BULUNDUĞU BÖLÜMLERDE REFAKATÇİ KURALLARI

  • Özellikli hasta gruplarının (terminal dönem, geriatri, bağışıklık sistemi baskılanmış hastalar, istismara uğramış hastalar) refakatçileri hasta başında hasta özelliğine uygun kişisel koruyucu ekipman (maske, bone, vb.) kullanmalıdır.
  • Özellikli hasta gruplarının yanında refakatçi olarak kalacak kişiler; enfeksiyon hastalığı, ağır kronik hastalığı olan ve enfeksiyon almaya yatkın olan kişiler olmamalıdır.
  • Özellikli hasta gruplarının refakatçileri hastanın güven duyduğu, alışık olduğu kişiler olmalıdır.